vrijdag 26 juni 2015

32 dagen te gaan

Stress begint wat te stijgen. 
Binnen 32 dagen verhuizen we naar onze 'Statige Dame'.  




Deze week zijn de stukadoors er als waanzinnigen ingevlogen. 
Bij een vorige verbouwing heb ik ooit geprobeerd om één gyprocplaat met wat 'fix en finish' mooi af te werken. Het resultaat was een mistroostig heuvellandschap op de muur. 
Met enige bewondering keek ik dus toe, hoe ze met de berusting van Boeddhistische monniken onze muren afwerkten. 



We kregen ook een nieuwe voordeur. De tekening van het glas in lood is niet goed te zien op de foto, maar het is mooi. Jullie moeten me maar geloven. 






Na de passage van onze 'witte tornado's', zijnde de stukadoors, is het huis bepleisterd. 
Wit. Overal. Binnen een paar daagjes komen ze alles opruimen en de laatste dingetjes afwerken, maar omdat ik het geduld heb van een kind op de vooravond van Sinterklaas, ben ik alvast begonnen met de trap te ontkalken. 

Dat geeft me genoeg tijd om na te denken over de volgende stappen in het huis: hoe stut ik een 100-jarige parket die verzakt is? En moet ik houten deuren beitsen, vernissen of oliën?  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten