dinsdag 10 maart 2015

Brazilian...


De lente is bijna voelbaar. In de tuin van onze statige dame komen hier en daar bloemen uit. Tijdens het uittrekken van de klimop stoorde ik een pad die zijn winterslaap hield onder een pak dorre bladeren. Geen idee of die beestjes überhaupt kunnen gewekt worden, maar ik kan met enige zekerheid melden dat dit exemplaar gehoorschade zal overhouden van onze ontmoeting.   





In de reeks 'lenteonderhoud' zit ik ook te puzzelen met het volgende probleem. 
Haar! 



In de kamers lag een soort vinylvloer die aan de grond (hier chape, maar in de andere kamers op hout) gelijmd was. De vinyl kon ik tamelijk makkelijk verwijderen, maar de lijm met bijbehorende haren blijkt hardnekkig vast te plakken. Eerst probeerde ik met een plamuurmesje, maar dat bleek onbegonnen werk. 

Als vrouw heb ik uiteraard al jaren ervaring met het verwijderen van ongewenste beharing. Die vaardigheid blijkt tamelijk nutteloos. De vloer een brazilian wax geven, is zelfs voor mij wat vergezocht. 


 Wie dus betere tips heeft over het 'ontharen' van vloeren, mag me zeker iets laten weten! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten